wowa1, ja mam u siebie wspomniane przez kolegę KYB ale nie jestem z nich zadowolony,ponieważ nie sprostały moim potrzebą ,mam w bagażniku narzędzia i gdy podróżuje z komplecie potrafię hakiem przytrzeć o spowalniacz , jeśli ty nie oczekujesz aż tyle po może i dadzą radę ,oryginały kosztują coś ponad 400zł a to nie mało .W celu uniesienia tyłu chcę włożyć sprężyny od sharana sa twardsze i ciut wyższe ,zobaczymy co wyjdzie ,wówczas będę miał swoje na sprzedaż ,mam jeszcze jedne sprężyny tylne firmy JENOX niby utwardzane też do sprzedania .ok
robal_26, właśnie ja też wożę trochę narzędzi na codzień i potrzebuję czegoś porządnego. A że to 4x4, to chyba z zasady jest podwyższone zawieszenie, więc i sprężyny pewnie muszą być "wyższe". Standardowe sprężyny do kombi to 1J9511115D, ale etka "pokazała" do mojego 6N0411105C - do jazdy na złych drogach. Problem w tym, że jakoś nie mogę ich namierzyć w sklepach, stąd prośba o pomoc. Z ASO nie chcę korzystać, bo tam zwykle zdzierają skórę na żywca, a i tak zamienniki bywają lepsze od ori i często sporo tańsze
Bądź tu mądry i pisz wiersze ...
A mnie szkoda lata :-)
Octavia I Combi 4x4 Ambiente 2004
wowa1, jeśli masz 4x4 ,sedan- kombi to te 1J9511115D idą na tył , a do przodu 6N0411105C
obecnie przód i tył mam z KYB ale szału nie ma ,z kolei springi są twardsze ale niższe
robal_26, masz rację z tymi numerami, sprawdziłem jeszcze raz.
Zależy mi głównie na tyle, słyszałem dobre opinie o Lesjøfors. O k-flex zresztą też, ale - sądząc z twojej opinii - to nie o to mi chodzi. Przede wszystkim ma być wysoko, żeby nie szorowało przy obciążeniu
Bądź tu mądry i pisz wiersze ...
A mnie szkoda lata :-)
Octavia I Combi 4x4 Ambiente 2004
bta, dzięki za radę. Przymierzam się do Lesjøfors LES4285721, zamówię w przyszłym tygodniu. A swoją drogą, rozrzut cenowy jest kosmiczny od 132 do 265 zeta za sztukę w różnych sklepach
Bądź tu mądry i pisz wiersze ...
A mnie szkoda lata :-)
Octavia I Combi 4x4 Ambiente 2004
Chcę odświeżyć temat.
Założyłem na tył nowe sprężyny Lesjofors, w miejsce pękniętych ori. I ... auto siadło. Wyraźnie widać, że dupa jest niżej, niż na starych. W badaniu technicznym wyszło, że zawieszenie jest dobre, "na zielono" na wydruku. Natomiast na geometrii widać, że pochylenie kół z tyłu jest za duże o 10 mm, a nie ma regulacji, więc coś trzeba wymienić.
Co z tym fantem zrobić? Włożyć pod sprężyny jakieś dodatkowe podkładki? Może podejdą te ze "zwykłej" wersji?
Bądź tu mądry i pisz wiersze ...
A mnie szkoda lata :-)
Octavia I Combi 4x4 Ambiente 2004
wowa1, niestety ja u siebie miałem identycznie po wymianie sprężyn na KYB gdzie miały być twardsze i dorównać ori a to była również kicha dopiero po długich kombinacjach i namysłach postanowiłem kupić sprężyny SACHSA i tu dopiero uzyskałem oczekiwany i zadowalający efekt że auto stało w miarę na równi z przodem a dokładnie mogłem między oponę a nadkole włożyć pięść z kciukiem u góry , jest sztywno a co za tym idzie również i stabilniej.ok
ROBAL_26, coś jest na rzeczy, bo kumpel w A3 miał to samo z k-flexami.
Pamiętasz może, który model Sachsa wstawiłeś, bo jednak trochę ich jest, tych dedykowanych też.
Bądź tu mądry i pisz wiersze ...
A mnie szkoda lata :-)
Octavia I Combi 4x4 Ambiente 2004
Komentarz